Skočiť na hlavný obsah

Anton Korenči

Absolvoval divadelnú réžiu a dramaturgiu na Vysokej škole múzických umení v Bratislave v ročníku prof. Vladimíra Strniska, na Katedre réžie a dramaturgie pôsobil neskôr aj pedagogicky.

Školská inscenácia hry A. N. Ostrovského Nemá kocúr večne hody, na ktorej spolupracoval, získala okrem niekoľkých cien za herecké výkony aj hlavnú cenu festivalu Zlomvaz (2009) v Prahe a hlavnú cenu za najlepšiu inscenáciu Roma Teatro Festival (2009) v Ríme.

Po škole pokračoval spolu s celým ročníkom v Divadle a.ha (neskôr v Divadle Malá scéna STU), kde v snahe o generačné divadlo režíroval spolu s Jurajom Bielikom viacero zásadných inscenácií, za všetky spomeňme inscenáciu hry F. Brucknera Choroba mladosti, W. Schwaba Prezidentky a Ľudorezy, či Aristofanovej Lysistraty.

Inscenácia Desatoro v Slovenskom národnom divadle, na ktorej sa podieľal réžijne, získala cenu Dosky za Objav sezóny (2014).

Zazneli aj jeho inscenácie hier Gy. Spiróa Kvarteto (2012), M. J. Lermontova Maškaráda (2014) a J. Geneta Balkón (2015), za ktoré získal výročné ceny Literárneho fondu za réžiu.

Spolupracoval so Štátnym divadlom Košice, Slovenským rozhlasom, Bratislavským bábkovým divadlom, či Divadlom Alexandra Duchnoviča - dokopy zrežíroval viac než 30 profesionálnych inscenácií.

V roku 2017 založil nezávislú platformu pre profesionálne performatívne umenie AntiTeatro, ktorej zakladajúca a reprezentatívna inscenácia na motívy eseje Eliasa Canettiho s názvom Masa&Moc bola nominovaná Akadémiou divadelných tvorcov na cenu Inscenácia sezóny 2018/2019.

O druhom projekte AntiTeatra s názvom Zánik Západu bol pozvaný prednášať na Stanfordovu univerzitu (2020).

Na Univerzite Komenského sa venuje aj teórii divadla - na základe výskumnej cesty do Guatemaly (2018) vznikla práca Rabinal Achi: divadlo a rituál v mayskej tradícii.