Skočiť na hlavný obsah
Predstavenie v rámci medzinárodného festivalu súčasného tanca Bratislava v pohybe v regiónoch
Anton Lachky vytvoril hravú tanečnú kompozíciu, príbeh štyroch ľudí v zdanlivo absurdnom svete a jeho prostredníctvom nás vyzýva, aby sme začali milovať planétu Zem, aby každý z nás prebral svoj podiel zodpovednosti a prispel k jej ozdraveniu, aby naše zvyky a každodenné správanie boli ohľaduplné voči prostrediu v ktorom existujeme, lebo tak ako naše telo, aj ono má svoje limity a potrebuje žiť v rovnováhe.
Romantická opera
Po takmer 65 rokoch sa vracia na scénu Opery NDKE romantická opera Richarda Wagnera, ktorej celý názov znie Tannhäuser a zápas spevákov na Wartburgu. Wagner skomponoval túto operu počas svojho drážďanského obdobia, kde pôsobil ako kapelmajster a premiéru mala v roku 1845. Inšpiroval sa ľudovou baladou o Tannhäuserovi, mýtickým Venušiným pahorkom (Venusberg) a v ňom prebývajúcou bohyňou Venušou, ktorá v stredovekej legende niekedy vystupovala aj ako Frau Holda – nordická bohyňa podsvetia Hel.
Satirická buffonáda o slobode podľa románu Zápisky z podzemia.
Azda najproblematickejšie Dostojevského dielo ZÁPISKY Z PODZEMIA (1864) predznamenáva autorove emblematické romány ZLOČIN A TREST (1867), IDIOT (1868), DIABLOM POSADNUTÍ (1872) a BRATIA KARAMAZOVOVCI (1880). Je ich predohrou a zároveň kľúčom k týmto románom. Vzpiera sa všetkým pokusom o jednoznačnú interpretáciu; nedovoľuje, aby si ho privlastnila žiadna strana ideologického zápasu; vymyká sa každej snahe vytvoriť z neho filozofický koncept. Nachádzame v ňom Dostojevského uprostred konverzie, ako sa zvlieka z kože a prevracia ju naruby. A tak je zraniteľný, osobný, škodoradostný a zúfalý, no predovšetkým - pravdivý.
ZVLÁŠTNA RADOSŤ ŽIŤ III
„Manipuláciu vo všeobecnosti charakterizuje stratégia, pri ktorej sa nám niekto snaží podsunúť názor či dokonca postoj bez toho, aby sme si to všimli. Jeho cieľom je ovplyvniť nás tak, aby sme mu vyhoveli. Ľudia manipulujú s druhými, pretože vedia, že na priamu otvorenú žiadosť by pravdepodobne dostali negatívnu reakciu či odmietnutie.“  (Ondrej Šoth)
Dramatická opera v štyroch dejstvách